Spread and Decline

canada goose trillium En ivrig observatør av verdenshistorien kan legge merke til en hengiven bevegelse. I den ene enden av pendelens sving er samfunnet nedsenket i crass materialisme, Pravritti (bokstavelig talt handling) og i den andre enden er samfunnet engrossert i åndelighet, Nivritti Goose outlet. canada goose trillium

canada goose victoria parka Historier av både øst og vest synes å følge denne trenden. Grekerne var opprinnelig Nivritti orientert. Den greske pythagoreanske skolen var Nivritti-orientert Canada, men senere var epikureanere i motsatt ende. Romerne trodde på det aktive livet, men senere oppsto kristendommen som en monastisk bevegelse med celibatmonker og nonner. Martin Luther grunnla protestantismen for å avvise katolsk Nivritti. Den vitenskapelige og industrielle revolusjonen fra det 18. århundre kan identifiseres som ekstreme Pravritti, og nå er vi vitne til Nivritti-orienterte Canadas gooseutløp winnipeg adressere folk motsatte vitenskapens ekstremer: atombomber, forurensning osv. Og samfunnet er sakte helling mot yoga, meditasjon, etc. canada goose victoria parka

canada goose outlet På samme måte hadde India sin egen andel av disse syklusene. I de prehistoriske tider hadde Vedisk India et aktivt liv (Pravritti), og deretter opprettholde uranishadiske vismenn og forklarte begreper forsegling (Nivritti). Etter det forkynte Krishna Canada Goose Premium Output-saldoen på Pravritti og Nivritti i Bhagavad Git, ved å være aktiv i ens plikter, men ikke knyttet til resultatene av den. canada goose outlet

canada goose salg På tidspunktet for Buddhas fødsel hadde det indiske samfunnet mistet sin balanse mellom Pravritti og Nivritti. Samfunnet ble delt inn i forskjellige sekter. Brahminer som var fakkelbærerne av den åndelige visdom i gamle tider, hadde begrenset seg til ritualer. I mangel av kunnskapsrike guider og åndelige ledere, hadde samfunnet blitt nesten retningsløst. Samfunnet lette etter den etiske og moralske orden igjen. canada goose salg

canada goose jakker dame I en så kaotisk tid ble Buddha født i Nord-India. I sitt tidlige liv forlot han sin kone, sønn og kongerike og oppnådde befrielse (nirvana). Buddha revolusjonerte samfunnet ved å vise en ny vei til åndelig frihet ved å avstå fra de verdslige aktivitetene. Hundrevis av buddhistiske viharer ble grunnlagt som bidro til å spre buddhismen over hele India og andre asiatiske land. Dermed gjenopplivet Buddha ånden til å forplante åndelig kunnskap i samfunnet. Oppsigelse og passivt liv (Nivritti) ble en stor trend i samfunnet. canada goose jakker dame

canada goose jakke dame Før fødselen av Canada, var det indiske samfunnet blitt selvsentrert (intellektuell klasse) og ritualistisk (massene). Buddhismen ga en https://www.canada-goose-jakker.com ny organisert form for religiøs Sangha, som forkynte en enkel melding om medfølelse i Pli, leksernes språk. Denne enkelheten og enkelheten bidro til den omfattende spredningen av buddhismen. Kanotisk filosofi i det vanskelige krypterte språket var vanskelig for massene å forstå. Buddhismen fylte gapet ved å tilby en forenklet måte av edel oppførsel til det vanlige folk. Her er noen viktige årsaker til buddhismens spredning i Asia: I Buddha-epoken ble India ansett som en pioner på mange områder. India hadde et økonomisk overskudd, politisk stabilitet og enda viktigere, en historie med åndelig og intellektuell innovasjon. India ble sett på som en supermakt som ligner det 21. århundre Amerika. Buddhismen ble mottatt med åpne hjerter i andre land i Asia på grunn av opprinnelsen i India. canada goose jakke dame

canada goose jakke Sangha Sosialisering av åndelighet canada goose jakke

canada goose norge Som nevnt tidligere understreket buddhismen utbredelsen av åndelige praksiser og prinsipper i samfunnet og vektet generell sosialisering av religion ved å organisere Sangha av munker og nonner. Samfunnet støttet disse sanghasene ved hjelp av donasjoner, både penger og i form av land. Disse sanghasene sprer budskapet om buddhismen i canada goose outlet India og andre asiatiske land aktivt. Selv om filosofisk vediske skrifter hadde dette prinsippet, ble det praktisk og sosialt gjennomført utført av buddhismen på et massivt nivå. Det kompromitterte også visse prinsipper. For eksempel, selv om en strengt vegetarisk religion opprinnelig, tillot det kjøtt som spiste folk til å konvertere til buddhisme. Denne fleksible holdningen bidro til å spre seg lett i asiatiske land. canada goose norge

canada goose victoria 3. Joshi skriver: ‘Det fremgår av disse referansene at dekadens av buddhismen i India er relatert, i hvert fall til en viss grad, til forfallet av moralsk og åndelig disiplin blant de buddhistiske munkene og nunnene. Eksemplene som han sitater er fra kinesiske reisende Yuan Chwang og jeg tsing, Kashmiri historikeren Kalhana, Kalidasa ‘s Mlvikgnimitra, Bhavabhuti’ s Mlati Mdhava, Shudrakts Mikahakatika, Dandin ‘s Dashakumra Charita, Mahenravarman’ s Matta vilsa prahsana og Bhagavadajjukam og andre anonyme skrifter som Chaturbhni og Rshtrapla Pariprichha Sutra. Selv de tidligste buddhistiske teksten avslører en bevissthet om tendenser mot slapphet og korrupsjon i Sangha, tendenser som til slutt utviklet seg til det punktet hvor mange munker utførte magisk praksis, samle personlig eller samfunnsmessig rikdom og engasjere seg i ulike andre improprieties. De som understreket betydningen av dette fenomenet, er sikkert korrekte i å hevde at det representerte en alvorlig svakhet i det buddhistiske samfunnet. canada goose victoria

canada goose jakke herre Joshi citerer videre kinesisk reisende Yuan Chwang canada goose vest utløp for å vise voldelige tvister blant buddhistiske sekter. Buddhismen var ikke lenger ett system, men hadde blitt en familie av flere systemer, skoler og lokalsamfunn. Buddha var bekymret for faren for intern disunity (Sanghabheda) og hadde fordømt det som en av de fem dødelige synder. Men historien om schism i buddhismen går tilbake til Buddhas tid. For eksempel følger tilhengerne av Devdatta Canada opprør mot Sangha, Shantideva refused Abhidharma og Vijnanvada, Chandrakirti s angrepet ikke-Madhyamika-systemer, Sammitiyas of Sindh og Prajnagupta forkledd Mahayana, osv. I Joshis ord: ‘Kort sagt, kontroversene blant buddhistene var like bitter som de mellom buddhister og ikke-buddhister. ‘ canada goose jakke herre

canada goose Som en åndelig kraft hadde buddhismen mistet sin kreative impuls. Buddhistene hadde ikke noe nytt å si noe mer. Tilsvarende det som skjedde i det første og sjette århundre, var en ny utbrudd av kreativ aktivitet på grunn av det ellevte århundre, og var nødvendig for foryngelsen av religionen. Det hadde alltid skjedd likegyldighet til det bestemte landet der munkene levde, og de overlevende munkene forlot landet der de ikke lenger kunne øve sine klosterkrav og gikk til Nepal, Tibet og Kina osv. Deres mindre fleksible og mer jordbundne hinduistiske og jaina brødre stod bakken og til slutt overlevde de hvor disse religionene var. canada goose

canada goose jakker herre Veksten av hinduismen, med sine faste røtter, byr på en kolossal utfordring for buddhismen, i det indiske samfunnet og frihet fra klostrets kostbare institusjon. Den endelige triumf av hinduismen kan følges av en rekke landemerker som ofte er forbundet med buddhisme: spredningen av Vaishnavism; den store Vaishnava og Shaiva-hellige i sør, Alvars og Nayanars, henholdsvis hvis hinduistiske lånere var åpenbart fiendtlige mot buddhismen og jainismen; Shankara-departementet i Mysore (788 850 e.Kr.), en kritiker av buddhismen som ble anklaget for å være en ‘kryptobuddier’; og Shaivismens triumf i Kashmir (800 e.Kr.). De begynte å tilbe Buddha som den ultimate skaperen og bevareren av universet. Carl Jung nevner i ‘Den tibetanske bok av den store frigjørelsen’ at i forskjellige buddhismen er de forskjellige gudene symbolske representasjoner. Dette kan påvirke hinduismen på buddhismen. I Canada hadde divisjonen mellom buddhisme og hinduisme blitt redusert, og det var ikke en overraskelse for en buddhist å bli absorbert inn i stort sett Buddhified Hindu fold. Filosofien til Nagarjuna hadde blitt absorbert i Vedanta av Gaudapada, Sankara s lærer, akkurat som Vaishnavasen fra senere tiders var stor gjeld til Canada Buddhists (Bhagavat Purana innlemmet Buddha som den niende Avatar av Vishnu). Buddhistene Tantras hadde provosert deres hinduistiske kolleger, som florerer med referanser til Mahayana-guddommer. Til slutt var det ikke en annen hensiktsmessig eksistens av buddhismen som var nyttig. Canada Goose Outlet eu særpreget kledd munker, alle konsentrert på disse stedene var lett identifiserbart mål for muslimsk ialotri. Hinduismen hadde derimot ikke noe identifiserbart hjerte for å streike. Det hadde lyktes å gjennomsyre det indiske samfunnet mens buddhismen ble blitt mer og mer isolert i klostre og universiteter. Buddhistiske munker tilbød ingen motstand mot invasjoner, delvis i lydighet mot deres løfter, og dels fordi de trodde at astrologiske beregninger Ns har vist at muslimer i alle fall vil erobre Hindustan. Ødeleggelsen av Nalanda i 1197 e.Kr. og Vikramashila i 1203 e.Kr. av Muhammad Ghori markerer buddhismens slutt i India. canada goose jakker herre

canada goose dame Fra ovenstående diskusjon kan vi konkludere med at buddhismen kollapset bare som en egen identitet. Dens hovedprinsipper ble assimilert i hinduismen ganske harmonisk canada goose dame.

Leave a Reply